Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

De eerste twee weken zitten er bijna op. Het was even wennen maar ik heb mijn draai helemaal gevonden. Chiang Mai is en fantastische stad, na alle chaos in Bangkok is het hier een verademing. Je kunt in alle rust over straat zonder constant lastiggevallen te worden, heerlijk.

In Chiang Mai heb ik inmiddels ongeveer alles gedaan wat er te doen is. Een Jungle trek, kooklessen, tempels, nog meer tempels en de zondagsmarkt. Daqrom vertrek ik morgen richting Pai.

De jungle was super, uren hiken tussen allerlei planten en dieren, puur natuur. Op het begin van onze tocht begon een zwerfhond ons te volgen tot we savonds in het kamp waren. Hij besloot in dezelfde tent als ons te slapen (waar we eerst de schorpioenen, spinnen en ander ongedierte uit moesten jagen), om op dag twee weer vrolijk met ons mee te lopen. Soms ietwat frustrerend als je aan het zwoegen bent en zo'n beest komt vrolijk langshuppelen. Uiteindelijk werden we beloond met een duik in een prachtig meertje met waterval, zie de foto's.

De gids was een vrolijke Thai die ons alles in de jungle heeft laten proeven, van vruchten Tot rode mieren. Het hoogtepuntje was toch wel de gebraden eekhoorn doe hij zelf gevangen had, heerlijk! (Lees: uit zijn holletje gekregen door er een vuurtje onder te steken)

Een ander bijna hoogtepuntje was toch wel mijn eerste ervaring met authentieke, zeer vriendelijke en welwillende thaise hoertjes. Na de wedstrijd Nederland Chili ging ik op weg naar mijn hostel. Onderweg werd ik vergezeld door twee dames die maar wat graag mee wilden. Met de beste bedoelingen, uiteraard. Jammer dat ze niet opgaven tot ik na tien angstige en ongemakkelijke minuten eindelijk het hek van het hostel achter me sloot.

Maargoed, niet verkracht of vermoord, dat is al een goed begin lijkt me zo!



  • 29 Juni 2014 - 12:57

    Pieternel:

    Tja, blond hè Thijs?

  • 30 Juni 2014 - 09:24

    Jeanne:

    Ha Thijs,
    Het gaat goed met je dat lees ik wel, heel fijn!!! Wat heb je al veel gadaan in die twee weken, leuk dat we mee kunnen kijken al is het dan op foto's. Ja en zo'n mooie lange slanke blonde man valt op bij de Thaise dames , zij zullen zich vast nog vaker aanbieden, hahahaha!!!
    We kijken weer uit naar de volgende belevenissen.

    Genieten jongen, tot gauw, ja per mail bedoel ik. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Mijn eerste keer backpacken in Zuidoost-Azië!

Recente Reisverslagen:

19 September 2014

Reizen is niet leuk

04 September 2014

De eeuwige Cambodjaanse kerstboom

03 September 2014

Ritsen

12 Augustus 2014

Armbandje

05 Augustus 2014

Stempel
Thijs

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4012

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 01 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: